Hej – Jag heter Anna!

Din  kontaktperson för hemstädning.

Kontakta oss (08:00-17:00)
Tel: 010-516 47 97
Mobil: 076 58 58 852

info@primeroab.se

Hemstädning.

Primero AB är ett månsidig bolag som växer ständigt och expanderar runt om i Skåne och tar allt mer marknadsandelar. Vi utför hemstädning i hela Skåne län.

​Vi har många års erfarenhet inom hemstädning . Vår personal är trevlig, professionell och tillmötesgående och vi skickar alltid ut samma serviceassistenter till dig som kund.

 

Tänk att komma hem, till ett nystädat hem, vecka efter vecka.
Så ser tillvaron ut om du blir kund hos oss med abonnemang på hemstädning.

Om tjänsten

 

Hemstädning omfattar städning, strykning och tvätt. Vi utför de tjänster som du själv har specificerat. Du väljer om du vill ha hjälp varje eller varannan vecka eller en gång per månad. Se checklista!
 

Så fungerar det att abonnera på hemstädning
 

  • Vi inleder alltid med ett kundbesök, då vi kommer hem till dig för att diskutera dina önskemål. Ett kundbesök är kostnadsfritt och du förbinder dig inte till något.
  • Vi dokumenterar ditt hem i en städbeskrivning.
  • När du har valt att bli kund kommer vi överens om antal timmar och veckodag så kvitterar vi ut en nyckel.
  • Vi inleder med en grundlig startstädning.

Varför Primero AB vid städhjälp?


 

  • Ansvarsförsäkrade hos Trygg Hansa
  • Mycket stort kundfokus!
  • Endast ett fast timpris. Inga andra avgifter finns.
  •  Ingen bindningstid på kundens städhjälp, bara 15 dagars uppsägningstid.
  • Egen kontaktperson under hela hemstädabonnemanget.
  • Egen städerska under hela kundens tid hos oss.
  • Primero AB månar om miljön
  • Primero AB har mycket stabil ekonomi – Certifiering via UC (Upplysningscentralen)

Samtliga rum
 

  • avdamning av öppna ytor t ex hyllor
  • dammsugning av golv
  • våttorkning av golv
  • avtorkning av lister, dörrfoder och dörrar                   
  • avtorkning av element
  • dammsugning av soffor och kuddar
  • avtorkning av belysning 

Badrum

  • rengöring av handfat, badrumsskåp, blandare, dusch eller badkar, toalettstol
  • våttorkning av golv
  • tömma papperskorg                                                   
  • städning av badkar
  • avtorkning av rör
  • torka av väggar  

Kök

  • avtorkning av bänkskiva, diskbänk, blandare, skåpluckor och dess handtag,
  • framsidan av kyl o frys
  • avtorkning av kakel
  • utsida av spisfläkt, spis
  • tömma soporna                                                    
  • avtorkning av lister
  • avtorkning av bord och stolar
  • mikrovågsugn
  • filter till spisfläkt (vid behov)

Sovrum

 
  • avdamning av öppna ytor
  • dammsugning av golv
  • våttorkning av golv                    
  • avskakning av små mattor
  • plocka upp eventuella kläder från golven                     
  • bäddning av säng
  • avskakning av små mattor
  • strykning av kläder                                                  
  • Tvätt av kläder 

Prova på för nya kunder 100 kr/timme för din hemstädning!

Utbudet av städföretag som erbjuder städhjälp i Skåne är stort. Men vi är så säkra på att du kommer uppskatta vår service att vi erbjuder därför alla nya kunder att prova på vår tjänst till kraftigt rabatterat pris. Alla som bokar innan 1/5-2015 får prova på hemstädning för enbart 100 kr timmen. Detta helt utan bindningstid eller uppsägningstid.

   Tydliga priser

Primero AB har endast ett fast timpris på 150 kr (175 kr för varandra vecka). Inget annat tillkommer för din städhjälp via oss. Vi har dessutom inga bindningstider och lediga städtider omgående.

Är priset det viktigaste när du vill ha hjälp med din hemstädning? Både ja och nej. Förutom pris så kanske man bör titta på villkor. Hur ser det ut med följande:

  • Uppsägningstider på din hemstädning
  • Avbokningsregler och kostnader för avbokning vid ett städtillfälle
  • Frågor gällande timpott ( En fast summa betalas till städföretaget som man sedan använder för att ”köpa” timmar.
  • Olika administrativa kostnader

Trygghet och stabilitet

Samma medarbetare varje gång vid hemstädning via Primero AB

Genom att vi enbart fokuserar på städhjälp i abonnemang är det betydligt lättare att planera arbetet. Det medför att kunderna alltid får samma medarbetare som kommer och gör det fint vecka efter vecka. En trygghet som verkligen uppskattas av många. Detta inte minst eftersom medarbetarna då snabbt lär sig hur kunden vill ha det för att bli så nöjd som möjligt. Du har dessutom din egen kontaktperson på bolaget som du får från start. Så kommunikationen blir enkelt då den endast förs mellan tre personer – dig, städerskan och arbetsledaren – som blir din kontaktperson på bolaget.

Personal.

Hur blir jag kund?
Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att fylla i en intresseanmälan under respektive tjänst så kontaktar vi dig inom kort. Om du vill bli abonnemangskund eller ska anlita oss för barnpassning inleder vi alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar mer om hur vi arbetar.

Hur snabbt kommer vi igång med tjänsten? 
När vi har fått dina kontaktuppgifter genom samtal, e-post eller skickat intresseanmälan via vår hemsida kontaktar en säljare dig inom två dagar för att boka in ett kostnadsfritt kundbesök. Efter det har vi som mål att komma igång med en startstädning inom två veckor eller enligt önskemål.

Vad behöver jag som kund tänka på inför HEMstädningen?
För bästa resultat ber vi dig att skapa så fria ytor som möjligt vilket gör att i vi kan städa effektivt.

Vad är det för bindningstid och uppsägningstid för hemstädningabonnemanget?

Ingen bindningstiden och 15 dagar uppsägningstiden.
Får man samma person som kommer varje tillfälle?
Primero AB:s mål är kontinuitet. Som kund har du samma personal, veckodag och tid för tjänsten. Vid semestrar eller sjukdom ser vi till att du får en vikarie som genomgått samma rekrytering och utbildning som ordinarie personal.

Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?
Primero AB har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om försöker vi åtgärda det. Vid varje städtillfälle lämnar vi också ett kort där du har möjlighet att tycka till om dagens städning.

Säkerhet

Vilka krav ställer Primero AB på personalen?
Alla Primero AB:s personaler har genomgått internutbildning och introduktion innan de har hand om egna uppdrag och bär våra arbetskläder.

Hur arbetar  Primero AB med säkerhet?
 Vid anställning begär vi bl.a. utdrag från polisens belastningsregister och all personal arbetar under sekretess. Primero AB har väl utvecklade rutiner för hantering av nycklar och larm och andra känsliga kunduppgifter

Vad händer om personalen gör sig illa ute hos mig?
 All Primero AB:s personal är försäkrad under arbetstid samt på väg till och från arbetet.

Vad händer om något går sönder?
Primero AB har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som våraa personaler orsakar.

Betalning

Hur fungerar skattereduktionen?
From den 1 juli 2009 gäller Direktavdraget för hushållsnära tjänster vilket innebär att du bara betalar 50 % av arbetskostnaden vid köptillfället. Primero AB administrerar din skattereduktion direkt med Skatteverket. Läs mer om skattereduktionen.

Hur betalar jag?
Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 20 dagar från fakturadatum eller om det är till fördel för kunden det förfallodatum som anges på fakturan.